13.

Du heter? Sara och två mellannamn

Smeknamn? Sixten, SilverSixten, SuperSötaSilverSixten, SuperSnällaSilverSara, Saris. Kärt barn har många namn som jag redan nämnt.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Sörjer till, är jag ledsen lyssnar jag hellre till låtar som gör en glad. Men jag hänvisar till musiklista del 1 och del 2.

Beroende av? Tudde, Getrud och Majvor

Vad tror folk om dig? Ja det undrar jag med faktiskt, förhoppningsvis bra saker. Vad tror ni om mig?

Vad får du oftast komplimanger för? Mina ben, min pedanthet (fast mest negativt ibland) och skrivkunskaper.

Hur imponerar man på dig? Var snäll, trevlig och charmig. Men om vi pratar imponera som att göra saker då imponerar man nog lättast genom artighet. Kan inte komma på något speciellt.

Brukar du skratta för dig själv? Jag är expert på att skratta för mig själv, gärna elaka skratt. Ibland kan jag sitta ensam på min kammare och öva upp snälla, söta och elaka skratt. Ett skratt förlänger livet sägs det.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? ”Vad söt du är. Do it do it!”

Var bor du? Örebro

Trivs du där? Ärligt talat nej, eller jag trivs riktigt bra i korridoren och med det snyggaste rummet på området. Men jag trivs inte i staden och inte med studierna. Jag vill tillbaka till Gävle, eller helst som sagt till USA.

Hur svarar du i mobilen? Sara?

Vem ringde du senast? Mamma eller Pappa.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Vi pratade om att en Greklandresa, men dem tycker inte jag ska åka för att jag behöver nog allt jag kan få ihop till USA.

Antal timmar sömn inatt? 3.

Sov du ensam? Japp.

Brukar du komma i tid? En kvart innan brukar jag komma, i alla fall om jag får bestämma. Annars får man stressa så mycket.

Hur känner du dig nu? Glad men mindre pepp på tentaplugget, men längtar tills tentan är över, för då åker jag till Gävle.

Vanligaste färg på dina kläder? Svart. Men annars vitt eller rosa, men även blått och silver.

Vad tycker du om fötter? Jag avskyr fötter.

Vad saknar du? En katt och mina vänner och min familj.

Hade du en bra kväll igår? Ganska så, pluggade till nio-tio och la mig i sängen och kollade på film medan man hörde folk i korridoren som skrek, skrattade, spelade fotboll och dracks sig mer än salongsberusade. En lugn och skön kväll, önskar dock att jag hade fått mer plugg gjort.

Favoritdryck på morgonen? Laktosfri mjölk alla gånger.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Elva brukar jag krypa ner i sängen, eller ibland vid åtta. Men sova vet jag inte.

Är du blyg? Jag är blyg mot nya människor.

Sysslar du med någon idrott? Inte längre, jag har däremot dansat många år. Men även sysslat med andra sporter även om det bara varade något år. Sporter som pingis, fotboll och jujusti.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag vet inte riktigt, kan hända för många, det här kan man inte svara helt på förrän man upplevt det.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Vore jag kille för en dag skulle jag testa att gå ut och vara grymt artig mot folk.

Är du nöjd med ditt liv? Ärligt talat inte helt, men jag är grymt nöjd för mina planer. Jag kan inte vara nöjd när jag inte uppskattar det jag håller på med eller att jag inte trivs med studierna. Det är viktigt så jag är inte nöjd. Däremot är jag nöjd med de riktiga vännerna jag har och det står upp mycket. Men jag kommer bli nöjd. Är man inte nöjd får man göra något åt saken och det håller jag på med, väntar bara på svaret.

Är du bortskämd? Jag är grymt bortskämd faktiskt, även om min lillasyster är mer bortskämd så är jag bortskämd. Eftersom jag vet om det så ser jag inte det som ett problem, däremot nu när jag har flyttat hemifrån och får ta lån så betalar jag allt själv och sådant, men fortfarande så får jag mycket hjälp som att låna tvn och att de kommer hit och hjälper mig flytta och sådant. Visst det där låter som vanliga saker, så just nu kan jag nog inte kalla mig riktigt bortskämd egentligen. Men jag har fått väldigt mycket av mina föräldrar när jag bodde hemma.

Vad gör du i morgon: Går upp sex eller fem, pluggar, äter frukost mellan sju och nio, pluggar medan jag äter och pluggar resten av dagen, med paus för att värma en matlåda, eftersom jag inte anser att jag har tid att laga mat.

Vad är det värsta du vet? Blod, Herr Ågren och sand i munnen.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Det kan du ge dig på, två personer från högstadietiden kommer alltid finnas med i mitt liv även när jag blir gammal och gaggig. Dem är riktiga vänner in i ryggmärgen. Sedan har jag träffat en nu de senaste åren/året. En underbar flicka som är som mig fast sig. Riktiga vänner.

Vad är det finaste du fått? Materiel ting är Tudde och kameran Nikon D40x. Annars: Lillasyster och vännerna och familjen.

En speciell dag du minns? Studenten, Good Charlotte, Lars Winnerbäck. Nej du jag vet inte.

Du samlar på? Sko och klänningar. Foton och teknikprylar.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Vet inte.

När grät du senast? I förrgår kväll till filmen Chatroom.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spara, jag skulle bli för rädd att bli av med pengarna.

Vill du gifta dig? Absolut. Jag har redan bröllopsklänningen planerad sedan barnsben.

Vill du ha barn? Det vill jag, ett eller två.

Är du musikalisk? Inte riktigt trotts att jag spelat fiol och sjungit i kören.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten eller mjölk.

Bor dina föräldrar tillsammans? Det gör dem, i en gammal skola, huset är däremot till salu så varsågod och köp. Det är lite för stort för dem, 256 kvm för tre pers. Plus stall, garage och gäststuga och jordkällare.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja.

Biter du på naglarna? Aldrig, jag tycker det är ohygieniskt, man vet aldrig vad man inte fått bort för skit.


Kommentarer
» sneanea

Fint <3

2011-04-19 // 00:39:23
» Anonym

Hej!

Ser att du gillar att svara frågor.

Det finns en nystartad sida som enbart lägger ut såna här frågor som bloggare kan ta av när de ska göra "tidsfördrivsinlägg". Den sidan kommer från och med nu att uppdateras varje dag. Kolla gärna in den och följ den på bloglovin om du vill det.

http://vetavetaveta.blogg.se

Ber om ursäkt om du anser att detta är störande!



2011-04-23 // 18:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback