5. - musiklista del 1

01 – Your favorite song – Grymt svårt faktiskt för jag har så många. Men Fefe Dobson – Stuttering, The Pretty Reckless – My Medicine - Single Version, Säkert – Och jag grät mig till sömns efter alla dar, allt med Lars Winnerbäck och det går verkligen inte att välja en.

02 – Your least favorite song – Måste säga som min syster Magnus Uggla – Jag mår illa. Mår riktigt illa av att höra refrängen, samma som för syrran, förknippar det med magsjuka. Och kräks i Fanta på grund av en annan äldre syster som lurade mig att Fanta innehöll kräks.

03 – A song that makes you happy – Emily Osment – All The Way Up

04 – A song that makes you sad - Maria Mena – Eyesore

05 – A song that reminds you of someone - Hollywood Undead – Everywhere I Go grabbgänget helt enkelt, några lite mer än andra.

06 – A song that reminds you of somewhere – Loona – Vamos a la Playa - Radio Edit alla gånger Gran Canaria, alla gånger jag varit där, underbara land, strand, vänner.

07 – A song that reminds you of a certain event - Good Charlotte – Little Things påminner mig om första konserten med Good Charlotte, även om den låten inte spelades då, men det påminner om bandet och påminner om eventet. Så grymt underbart det var där, stå och hoppa med Rebecca och Linnéa och leva musik.

08 – A song that you know all the words to - Lars Winnerbäck – Mamma är säkert nöjd. Winnerbäck är åter en favorit hos mig.

09 – A song that you can dance to – Eftersom jag älskar dans och har dansat många år förut, innan jag la av för några år sedan, så blir det ganska svårt att välja ut en. Det går att dansa till allt. Men jag väljer då The Hit List All-Stars – Single Ladies (Put A Ring On It) (as made famous by Beyonce).

10 – A song that makes you fall asleep – Regina Spektor – The Call Den är underbar och jag brukar lyssna på den om och om igen och somnar till slut.

11 – A song from your favorite band - The Pretty Reckless – Goin' Down är en av min favoritbands låtar. Taylor Momsen är riktigt duktig.

12 – A song from a band you hate – Tar första bästa låten med den snubbe jag verkligen inte klarar av att lyssna på, även om det inte är ett band. Magnus Carlsson – När en stjärna faller

13 – A song that is a guilty pleasure – Förstår inte riktigt vad som menas och om jag förstår rätt så kan jag med glädje nämna att jag inte skäms för min musik. Men som jag gillar mindre av dem jag lyssnar på är Gunther & the Sunshine Girls – Teeny Weeny String Bikini.

14 – A song that no one would expect you to love – Kanske för de flesta den här Ladybox – Cookies Fly (12th Planet & Flinch Remix)

15 – A song that describes you - Lasse Lindh – Hon tror ingen ser

16 – A song that you used to love but now hate - Kramis – Kramsången - Swedish Version Visst den är fortfarande söt, men jobbigt hög.

17 – A song that you hear often on the radio – Lyssnar sällan på radio, men när jag gjorde det senast var det mycket av denna fina låt. Oskar Linnros – Från och med Du

18 – A song that you wish you heard on the radio - Emily Osment – Lovesick, den är bra, klingande och sådär köra långt vänlig.

19 – A song from your favorite album – The Pretty Reckless – Light Me Up The Pretty Reckless Light me up från albumet med samma namn.

20 – A song that you listen to when you’re angry – Svårt igen, jag brukar inte bli speciellt arg, men kanske Lasse Lindh – Ingen vind kan blåsa omkull oss nu

21 – A song that you listen to when you’re happy - Scouting For Girls – She's So Lovely

22 – A song that you listen to when you’re sad - Julie Andrews – My Favorite Things

Del 2 kommer för att länkarna fungerade inte här


Kommentarer
» Cecilia, Livsstilsdesigner!

Oj, vilken lista! Jag skulle inte ens kunna svara på hälften av frågorna.



Ha en skön kväll!

2011-04-11 // 20:42:05
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
» Mariana

perfekt inlägg, jätte bra låtar (:

jag var verkligen behov av lite musikinspiration

2011-04-11 // 21:30:20
URL: http://marianadg.com
» Cecilia, Livsstilsdesigner!

Gick inte att kommentera å del 2.



Wow, vad lång listan var. Förstår att det tog tid att göra den. Imponerad!

2011-04-11 // 21:41:00
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback