136.



Allt är inte en dans på rosor här i drömmarnas land, även om jag mår väldigt bra här i landet där allt kan hända. Surfing idag och det må vara min roligaste lektion, men även farligaste. I en våg där flera är samtidigt är ett av de farligaste som kan hända. Titta över vänster axel och det går bra. Men när vågen går mot sitt slut hur gör man lättast för att inte ramla och slå halv ihjäl sig är frågan. Idag var det min tur att skada sig.

Vågen tog slut mot stranden och jag hade precis innan tappat kontrollen över min bräda och ramlar med huvudet rakt ned i stranden, rullar runt något varv och brädor flyger på mig, flera vågor kommer och jag ligger där i vattnet mot botten och hulkar saltvatten. Nacken värker och huvudet är fullt av sand, men det är inte så farligt, bara att ta tag i brädan igen och paddla ut för att ta nästa våg. Även om rädslan finns där att något ska gå snett är det bara att försöka igen. Trotts att nacken värkte/värker är det bara att bita i äpplet och glädja sig åt att jag har surfing på torsdag igen, då ska jag lyckas stå upp.

Men det är inte nog med detta. Något fruktansvärt konstigt har hänt min fot. I dagar har jag nu haft lite ont i foten när jag går, men idag har det gått snett, foten gör förbannat ont. Jag har ingen som helst aning vad jag har gjort, så jag går nu alltså med bandage. Det är inte en stukning i fotleden, utan vid tårna och mitt i foten. Knepigt och konstigt, men livet är trotts detta underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback