158.



Halloween har firats och är fortfarande idag, vad som händer ikväll är frågan. Kanske blir det en runda på State street för att se vad som sker. Små barn springer omkring idag till affärer och övriga och busar eller godisar främst godisar.

I helgen har vi lite äldre firat Halloween, men vi har ändå tagit det väldigt lugnt. Fredagen började med skola och slutade med att klä ut sig och sminkas till karaktärer i alla dessa olika kategorier. Jag sminkade Anna till en mörk dödsängel med världens snyggaste lösögonfransar. Sofia sminkade jag till en mörk Cupid med också här snygga lösögonfransar. Sedan sminkade jag även mig själv, fast till en krambjörn med rosa ögonbryn och diamant lösögonfransar. Om det finns någon trevlig bild får ni se den lite senare. Efter detta fix tog vi fötterna och vandrade till La Brezza och körde en förfest för att sedan vandra vidare till San Pascal vart nästan alla man känner här var. Kvällen blev lång och kul hade vi. Jag delade ut kramar den krambjörn jag var och tappade mina tofflor i trappan och fick klättra i buskar för att hitta dessa svarta saker som inte är speciellt behagliga, men värt att inte gå i glassplitter. Efter en trevlig fest slutade vi med en efterfest på La Brezza och de gamla vanliga gänget. Att livet leker det är verkligen ingen fråga om det.

Men snick snack om detta och vidare till den lite allvarligare delen av livet; mot skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback