176.



Welcome to my life of accidents.

Igår var en läskig dag, mest för att jag har läkarskräck och blev väldigt rädd när ambulansen kom med rödljusen och volym i full färd. Det som hände mina vänner är inte så farligt som det låter. Jag surfade och surfade inte så bra i dessa höga vågor som var igår. Ramlade av brädan och drogs längs botten och hittade inte upp. När jag väl kom upp kom det nya vågor och brädan drog iväg med mig och under vattnet trodde jag att jag kunde andas, men det kan jag visst inte. Jag är inte superwoman som vi tidigare trott och gälar det har jag visst inte heller. Jag borde bli som Harry Potter och äta magiskt sjögras, fast det kanske inte finns i min värld. Men jag kom upp från vattnet, hostade som en galning och ni som känner mig vet hur jag hostar när jag verkligen hostar. Det låter inte fint, som om jag hostar lungorna ur mig. Satt på brädan resten av lektionen och hostade upp vatten. När lektionen var klar gick jag upp ur vattnet och blev krossad av en till våg, men det var inte så farligt. Jag klarade av att gå upp själv, läraren frågade hur det var, jag sa såklart att det var bra, så svensk som jag är.
Klarade att gå hela stranden upp och när vi kom till gräset var jag tvungen att sitta för luften började ta slut. Med lite livräddare som klämmer på mig och lyssnar på lungorna med stetoskop och klämmer lite till får jag en andningsmask och ambulansen är påväg. Läkarskräck gör det hela värre. De spänner fast mig på en bår och kör in mig i ambulansen. Vinkar hejdå till mina fina vänner och då börjar jag gråta för här ska jag åka alldeles ensam med en ambulans och försäkringskorten är i skolan och jag har ingen aning vart jag ska och jag har bara en våtdräkt på mig.

Det gick bra, sjukhuspersonalen var snälla trotts att det var akuten. Där blev jag röntgad och omhändertagen, nya strumpor, olika morgonrockar och en massa varma filtar. Huttrade och frös i mina blöta kläder. Här fick jag också en konstig andningsapparat och blev nästan uppe i molnen utav den. Lever det gör jag.

Observation för att inte drunkna i efterhand tog sin lilla tid och nu får jag gå på antibiotika för att svälja havsvatten med seaweed är farligt för kroppen. Blir jag sjuk måste jag in till sjukhuset. Det hoppas vi att jag slipper.
Tur jag har mina fina vänner som till och med skippade deras lektioner för att komma till mig. Tur jag har dem, vad ska jag göra närsta termin när dem har åkt tillbaka till Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback