56.

Pappa ligger hemma och är sjuk i lunginflammation och sitter därför framför sin MacBook och surfar runt på facebook. Här hemma sitter jag med Gertrud i knät och surfar runt och pratar med pappa på facebook. Jag börjar klockan åtta idag och han måste stanna hemma, att det kliar i hans fingrar att få jobba. Jag vill hellre stanna hemma och sova, eller i alla fall få bort huvudvärken. Vi pratar om hur långt det är till skolan/jobbet (skolan för pappa också eftersom han är rektor). För honom är det nästan 3 mil, för mig är det nästan 3 minuter. För honom är det längre att gå till postlådan än för mig att gå till pizzerian. Deras hus på 256(?) kvadratmeter och mitt "hus" på nästan 20 kvadratmeter. Det är skillnad på proportioner och det är som det ska vara tror jag. Snart har jag lika långt till brevlådan som pappa, snart har jag lika långt till staden som pappa. Snart flyttar jag hem till mamma och pappa igen. Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback