40. Fredag den 13:e

En sann fredag den 13:e. Ändå brukar dessa dagar vara rätt bra, för 13 är kvinnornas turnummer. Denna dag har verkligen inte varit bra.

1. Magont!
2. Dunkar huvudet i dörrhandtaget när jag ska böja mig ned och knyta upp skorna.
3. Åker ned till stan och köper två tyger till en klänning, efter att ha fått hjälp av en som arbetade där inne.
4. Åker hem och hamnar mellan två bitska hundar som morrar mot varandra. (Fast jag tror att dem pratade om att äta upp mig.
5. Börjar sy klänningen, det visar sig att tygerna fungerar inte till det här ändamålet.
6. Symaskinen börjar låta konstigt.
7. Synålen går av.
8. Kliver rakt på en knappnål.
9. Köper tröstmat, men strippsen saknar kryddan och det är fel sås!
10. Tappar hälften av strippsen på golvet.
11. Halkar i badrummet.
12. Hittar en spindel i sängen.
13. Sätter i halsen och får hosta upp den helt.

Detta är bara till nu i tur och ordning. SKulle inte förvåna mig och något mer händer. Men inte nog med detta längtar jag grymt mycket hem till Gävle och mammi och pappi.
Men nu ska jag forsätta tröstäta och hoppas att jag inte dör på kuppen.

14. Ljudet fungerar inte längre på Gertrud utan högtalarna. (MacBook Pro) - Funkar nu tillslut.
15. Mer ont i magen än denna morgon.

Kommentarer
» Lissie

Fast det är rätt skönt att ha dagens datum att skylla på när saker går fel :)

2011-05-14 // 12:37:45
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback