37.

Jag sitter i sängen, den bästa platsen att tillbringa tiden i. Visst vore det skönt att sitta utomhus och läsa eller bara ha musik i öronen och bli lite brun. Däremot tycker jag det är tråkigt att sola, Jag har ingen ro för att bara ligga still, måste göra någonting, även om det är något litet.  Det är sällan jag blir brun också, förutom en gång. Jag arbetade i Spanien, Gran Canaria i några veckor, i den värmen och den starka solen blev jag brun, fast främst bränd, bubbligt bränd. Det är ändå rätt skönt att sitta här i sängen, skriva, hjälpa lillasyster med hennes uppsats, kolla igenom min grupps B-uppsats och lyssna på ny albumet av Veronica Maggio – Satan i gatan.

Annars vet jag inte om jag ska sy datorväskan redan nu eller vänta tills jag har fått hem mjukplasten som ska läggas in för att det ska bli mjukt. Kanske ska jag skriva lite på projektet när jag faktiskt tror att jag har lite ny inspiration för det.

Det är nu 16 dagar tills jag ska till ambassaden och det är 70 dagar tills jag flyttar till USA. Längtar så gott som varje sekund och hundradelssekund, Ibland vill jag att tiden ska bli sommarlov så jag får leva i Gävle igen och sedan flytta till drömmen.



Skuggbilder är viktiga. Från förra våren när jag bodde i Gotland. Då lillasyster och mamma kom och hälsade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback