35.

Det har varit fart hela dagen med korridorstädande. En riktig vårstädning har det varit från tak till golv. Efter all fönstertvätt med vatten och såpa har händerna blivit lika risiga som förr. Torra, slitna och skärsår lite varstans. Det ser ut som att jag har frätt sönder händerna. Inte nog med det, så har även armar och ben skadats med skärsår från jag vet inte vad och knäna är överansträngda.

Inte har jag hunnit med det skolarbete jag skulle ha gjort i helgen, så jag får sätta mig nu ikväll. För igår var jag på stan några timmar och andades böcker men även kläder. Och sedan sträckläste jag en bok och kände hur mycket jag saknat att lukta på böcker, känna känslorna i den och leva mig i någons annans värld för en stund. Fredagen spenderade jag på stan och tog en stund med en vän.

Jag ska analysera tre avsnitt av Jobbjägaren genom en semiotisk analys. Fast jag skulle lätt kunna lägga mig ned nu och sova, utan något lugnande som helst. Men det är bara att köra. Fast vill hellre låna gitarren och lära mig Little house.



Nästan så jag funderar på att faktiskt byta sida på luggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback