29.

Nu har det gått helt åt skogen. Förstår inte varför jag var lyckades hamna på en hemsida just när den ska krångla. Jag hade endast två saker kvar inför besöket hos amerikanska ambassaden, därför skulle jag betala sista avgiften, SEVIS-avgift.

Jag går in på hemsidan fyller i allt som det ska se ut och fyller i mitt kontonummer och resten, klickar på betala och sidan lägger helt plötsligt ned. Försöker en gång till att betala men hemsidan väljer helt plötsligt om och jag ska nu betala med en check. Det är alltså fel och sidan blir vit helt plötsligt och jag hann inte ens skriva ut kvittot som stod för att skicka iväg checken.

Därför blir jag orolig och speciellt eftersom det inte går att försöka igen, för att mitt SEVIS nummer och namn är redan förbrukat. Därför letar jag febrilt runt på hemsidan om information om hur jag ska göra, där står det att man inte kan få kvittot på något annat sätt än där, alltså inte via mejl eller något. Det är alltså viktigt att skriva ut kvittot på en gång efter man bekräftat informationen. Och eftersom deras hemsida la av just där så kan jag inte få något kvitto, och jag kan inte skicka någon check heller för jag har inget kvitto som ska skickas med.

Det går alltså inte så bra nu och jag är väldigt rädd att min höst kommer dö ut. Och jag har ringt till USA flera gånger nu om detta och jag har skickats vidare och nu ligger läget så att jag ska vänta två timmar och ringa igen till det sista numret. Ordnar det sig inte så är jag död känns det som.

Uppdatering: Efter många samtal till både USA och till banken och några utbrott i mitt huvud har det löst sig. Jag har skrivit ut två kvitton bara för säkerhetsskull. Nu känns det bättre i magen. Som pappa säger: Läs igenom och ha is i magen.


Kommentarer
» Louise

Jag hoppas det löser sig för dig fort och smidigt. :)

2011-05-04 // 18:39:45
URL: http://wizy.blogg.se/
» Victoria

Sv: Ditt sätt blir nog minst lika bra tror jag, får prova det någon gång! ;)

2011-05-04 // 22:10:15
URL: http://frukostera.blogg.se/
» Sandra, Colins mamma

Ja men det ska jag kolla efter.

2011-05-04 // 23:27:13
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
» Sandra, Colins mamma

Ja men precis, jag vet vem personen är och jag blir irriterad att hon skriver anonymt och kommenterar allt Colin gör. Hennes son är ett par år äldre och hon är väl avundsjuk.

2011-05-05 // 08:17:09
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
» Veronica

Haha det där var jag för 3 år sen. Lite allting går till sådär här i usa. Murphy's law - Allt som kan gå fel kommer gå fel. Men snart är du här och då glöms allt det krångliga bort!

2011-05-05 // 23:41:04
URL: http://veronicasb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback