94.

Pengaångest yeppyepp. Just för ögonblicket säger jag väldigt yepp yepp yepp and like me no say anything. Det råkade bli så att jag tittade på en tecknad barnfilm den här morgonen och då sa de massa sådana olika roligheter och jag har fastnat för det, så söta.

Idag var jag till skolan för group advising och registrerade mig för några kurser. De flesta kurserna är stängda, men nästa vecka öppnas några fler kurser som engelska och då ska jag sitta klistrad vid datorn för jag vill verkligen läsa engelskan. Matematiken tar jag och ordnar nästa termin, mest för att jag istället ska ta en fräscha upp minnet klass så att jag slipper läsa samma matematik jag läst för några år sedan. Vilket även gör att jag kan placera högre på matematiktestet och jag slipper lägga ut pengar för det och dyrbar tid.

Mer än engelska har jag skrivit upp mig för fotografi och typografi. Får se hur det passar in i schemat. Det läskigaste de sa idag var att hur sjuk man än är första dagen för lektionen måste man ta sig dit ändå för att annars lämnas platsen över till någon annan. Även om du är magsjuk så måste du gå till lektionen. Sedan om du inte är med på tre lektioner sammanlagt blir du bortagen från klassen. Det känns som att min hälsa är lite sårbar just nu, jag måste leta upp vitaminerna.

Men det första jag nämnde, pengaångest. Ni vill inte veta hur dyrt det blir och det blir så mycket dyrare eftersom jag kommer läsa mer än 12 units, blir några tusen mer eftersom jag nu har 14,5 units. Men det löser jag senare när jag fått ett riktigt drömjobb och kommer vara stenrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback