86.

Jag skulle helt klart vilja vara ute nu och springa på stan och träffa människor, men jag är så förbannat trött. Är det de här som kallas för jetlag? Ja det är det visst. Det får helt enkelt bli någon film och vila mig till ett normalt tillstånd.

Jag måste ta bilder och visa er hur fint det är här. Okej huset är inte så fint, men andra hur är sjukt fina, fast jag tänkte mest på omgivningen och vädret. Sedan måste jag ned till skolan och stranden. Det får bli imorgon.

Jag tänkte berätta lite mer om flygresan från Sverige hit till Santa Barbara. En flygresa med två mellanlandningar. Sverige-Reykavik - Seattle - Los Angeles
Det började med att jag klev upp klockan fem för att packa det sista och vara vaken när far och lillasyster skulle komma hem. Väskorna var ganska svåra att packa jämna, men efter några ändringar i packningen så blev det bra med 19,6 kilo och 18,9 kilo. Vi packade in väskorna i bilen och pappa körde till Arlanda. Väl där checkade vi in mitt bagage och gick sedan och åt på flygplatsen. Det började närma sig att första flyget skulle lyfta så vi vinkade av varandra och kramade om varandra en sista gång och sedan gick jag. Denna resa gick otroligt bra utan hinder eller svårigheter.

Jag trodde att allt skulle gå som smort efter första flygningen som landade på Island. Väl där vandras det lugnt vidare till nästa flyg, det står att den är i tid och det känns riktigt bra. När det är tio minuter kvar ändras flygplanets status och flygtiden är ändrad till 21.30 och den skulle ha lyft 17.00. Att få vänta i fyra och en halv timme kändes verkligen inte bra. Vi fick en liten ersättning med mat på flygplatsen vilket i mitt fall såg ut som ett äpple, en Fanta, tre Snickers och en miniburk Pringels. Inte nyttig alls, men det var socker som behövdes och mackan som jag tänkte ta var slut och resten av mackorna innehöll tomat eller fisk. På denna flygplats hittade jag en reskompis som också skulle till Los Angeles, det var tur för annars skulle jag ha gått under och tappat bort mig själv. Vi hittade även en annan kompis där borta som vi fick låna wifi från. Vi fick även öl av honom, så vi hade det rätt trevligt där i Island trotts förseningen. När väl planet skulle gå var klockan mer än 22.30, alltså ännu en timme försenad. Anledningen vet jag inte riktigt än.

Väl i Seattle hade de bokat ett nytt flyg åt oss och vi fick välja hotell och försöka deala med flygbolaget om att de skulle betala men vi valde flygplatsen istället. Det kändes ganska meningslöst att åka till ett hotell. Det riktiga flyget skulle ha gått 19.45 den 19:e men vi landade i Seattle runt tolv. Nästa flyg till Los Angeles skulle gå 5.30. Vi satt oss vid några stolar och hade gratis wifi på flygplatsen så tiden gick lite fortare. Här fick vi även checka in bagaget igen.

I Los Angeles så hämtades bagaget och jag ringde numret för den beställda bussen till Santa Barbara.

Tänk på att jag inte har skrivit ut tiden i svensk tid utan varje tid är för varje tidzon som det var där tiden var så.

Väl framme har jag redan berättat lite om. Och mer behövs inte sägas när jag redan sagt så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback