85.

God eftermiddag säger jag, men för er i Sverige säger jag väll god mitt i natten. Jag ligger nio timmar bak i tiden ifrån er.

Lite mer om flygresan får ni veta senare.


Igår förmiddag/tidig eftermiddag kom jag fram till Santa Barbara efter en två timmars resa från LAX, flygplatsen i Los Angeles. Trött som jag var av att inte ha sovit på mer än trettio timmar fick jag information utav hyresvärden och sedan fick jag duscha. Efter det gick jag runt på staden här i Santa Barbara för att leta efter en mataffär. Jag letade efter en byggnad som det fanns en stor skyllt på som sa att här är det. Denna skyllt hittade jag inte, men när jag kom fram till en supermarket så letade jag där inne men där fanns det mest bara godis och kryddor. Med min hungriga mage var det inte det jag letade efter så jag tog min akt och frågade efter vägen. Jag fick en vägbeskrivning som sa exakt samma väg som jag kanske hade vandrat på fem gånger minst kom jag fram till en byggnad som såg ut som en vit kyrka utan torn. Men det var så många som kom med kassar därifrån så jag testade. Där var mataffären.

Inne i mataffären höll jag få slag, va köper de färdigskivad sallad? Gick vidare med frågan, kommer jag hitta laktosfri mjölk? En bit till kom jag till mjölken och såg nästan bara laktosfri mjölk, vilken tur jag hade. Lite till och de hade en jättestor burk med laktosfri cottage chease. Sen in i en av de många gångarna hittade jag Jasmine ris och riktigt pasta. Riktig kött och annan riktig mat var svårt att finna. I slutet av affären hittade jag det jag mest ville ha, sallad, gurka, morötter och annat gott och grönt. I övriga delen av mataffären fanns det en massa godsaker, tårtor, mat som var halvfabrikerat och helfabrikerat. Bara under dessa timmar har fem bilar tutat och visslat. Jag har även hunnit få en riktigt stor komplimang för min nya tatuering i nacken. Det går bra nu.

TIllbaka i mitt nya hus lastade jag in varorna och la mig på sängen och somnade.

Jag bor just nu i ett temporärt megalitet rum med knarrande trägolv, gamla träpaneler och gamla trädörrar målade vita. Ett kök jag inte förstår hur man startar de där konstiga stekplatorna som inte är som hemma. Vattnet luktar klor, smakar klor och inte som i Sverige.




Jag har fått en liten katt också, eller den är inte min, men den bor häromkring, fast det gör att det luktar kattpiss här. Fast i det stora hela är det bra här. Saknar dock redan en massa folk.

Jag uppenbarligen älskar Santa Barbara just nu. Var in till en klädbutik i flera våningar och älskade atmosfären. Vackra kläder, exklusiva och lite mer vardagliga. Skorna, skorna var helt otroliga, visst det finns sådana skor i Sverige också, men det är en annan känsla här. Jag måste ta ett foto så att ni kan få se atmosfären här borta. Jag vet några som skulle älska stället.
Inte nog med det så har jag fått en hel massa komplimanger för min tröja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback