180.



Jag har glömt att berätta om Thanksgiving och Black Friday.
Thanksgiving firades hos Grace familj och hurujedamig vad trevligt det var. Som julafton med mat och familj, fast utan klappar och Kalle Anka. Vi åkte till Ojai runt elva och fick se hennes high school där de även spelat in Easy A för er som sett den filmen. Där gick vi och sa "Ohh BURN" och skrattade, första gången vi såg ett riktigt high school här i Amerika, ganska sent ja. Men man kan inte göra allt på en gång. Sedan hem till Grace och hjälpa till med maten och träffa familjen.

Maten är lite annorlunda och mycket sötare än vad jag är van vid. Ungstekta sötpotatisar insmorda i brunsocker och annat grejs, som toppen på moset smälta marshsmallows. Intressant men inte min smak direkt. Sedan fick vi prova på en riktig turkey och cranberriesås. Min favorit på borde var potatismoset och såsen.
Efterrät bjöds på pecannötspaj, någon bärpaj och pumpapaj. Söt var det här, ät en skopa socker bara.

Vi stannade till sent på kvällen och spelade "laddade frågor" och umgicks med de andra och fick prata engelska en hel dag. Det behövs när man bor i lilla Sverige.

Thanksgiving var riktigt trevligt må jag säga.

Black Friday var inget för mig, man fick höra om folk som blev nedtrampade, men när vi var ute var det inte så mycket folk och rean var inte så galen som man hade fått hört att den skulle vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback