8.

Vem vill plugga inför en tenta om metodologi och forskningsmetodik när det finns så mycket annat roligt att göra?

Jag sitter hellre och drömmer om allt jag ska göra i sommar för att sedan kunna ta mig till mitt mål; Kalifornien, Santa Barbara. Jag må låta som att jag redan vet att jag kommer att komma in, men det vet jag inte, men jag SKA komma in, så är det bara.

För några veckor sedan var min ansökan klar med insamlandet av all information som behövdes och kontroll av finansiering, översatta betyg till engelska och betalningar. Ett frankerat brev med massor av papper och några foton skickades till USA, Kalifornien, Santa Barbara och svaret till mig dimper ner i brevlådan om några veckor. Jag längtar tills jag får läsa att de med glädje vill meddela att jag har blivit antagen. Jag bara SKA komma in, jag ska flytta till USA och bo där i några år, får se om jag stannar kvar eller hur det ter sig, men jag längtar tills en ny del av livet startar.

Jag drömmer om i sommar och att springa runt och fylla i papper, beställa handlingar, åka till Stockholm och Amerikanska ambassaden och gå på en intervju för att införskaffa mig ett visum, ta kort och något lite mindre kul, men klart värt det, vaccinationer, avskedsfesten med vännerna. Självklart är det inte bara detta jag drömmer om, men just nu så.


Man bör ha drömmar för att skapa och nå sina mål.



Kommentarer
» Jill

tack :)..



det är bra att ha drömmar! det måste man ha, annars skulle livet vara extremt trist!!!

2011-04-13 // 19:25:17
URL: http://jillh.blogg.se/
» Lissie

Tack för din kommentar. Vad kul att du har följt mig så länge.



Vad spännande det låter med USA. Drömmar är så himla viktiga!



Kramar

2011-04-14 // 10:10:13
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback