7.

Tentaplugget går inte speciellt bra för mig om jag ska vara ärlig, alltid är det något som hindrar mig eller fördröjer storkovan i informationsnästet. Dagens uppehåll är migrän i storformat som innehåller äckliga färger i stolen och några minuter senare ett uppvaknande i dörröppningen med en bula i skallen och slaget knä. Jag är glad att jag missade spegeln när jag tuppade av. Jag är full av tur i oturen.

Migrän innefattar hos mig en stor smärta, bleknande färger, suddighet och smått blindhet. Ofta kan det hända att jag spyr och svimmar, eller bara ena utav dem.

Senast jag hade riktig migrän kom den under en föreläsning, så jag började gå hem när jag inte var lika yr, men tog en paus på toaletten för det kändes inte riktigt bra i magen. Det slutade med att jag svimmade inne på toaletten, men lyckades ta mig hem och däckade inne i duschen med varmvatten rinnandes. – Jag är inte miljövänlig när jag mår såhär.

Jag minns en gång när jag gick i högstadiet och fick migrän i skolan så min bror fick hämta mig. Eftersom han arbetade på Securitas så hade han den bilen när han hämtade mig, sedan skulle mor hämta mig på hans jobb. När han skulle in till en affär så blev jag så dålig att jag var tvungen att kräkas så jag öppnade dörren till hans Securitasbil och förbi går två tanter och en gubbe. Dem måste trott nå helt annat om mig.

Även lyckats hälla kokande vatten över handen så får skriva med en hand nu. Men en vilostund i duschen nu.


Kommentarer
» Jill

det är verkligen svårt :)... får se vad det blie!! ha en fin kväll!

2011-04-12 // 19:53:44
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback