3.

En märklig natt har det varit. Med en massa röster, skratt och visslingar utanför mitt fönster har jag legat vaken och önskat att jag kunde använda öronproppar. För utanför mig fanns det ett gäng studenter med sina overaller på sne, något som kallas Tjällossning, vad nu det innebär. Men en sjuk Sixten vill hellre sova än att lyssna på andra som lever ut sina bästa dagar på en natt.

Nu bor jag mitt i smeten där de flesta studenterna bor i Örebro och jag tycker det är riktigt trevligt, men ibland önskar jag lite tystnad. Inte nog med studenters sång vaknar jag mitt i natten av knackningar och telefonen som ringer sin höga klang, som ett brandalarm, eller snarare ett varning-för-bombning-alarm.

Jag är rätt nöjd med att finnas här, men jag längtar till sommaren och få åka tillbaka till Gävle och umgås med alla där och vara hemma hos mor och far. Och efter sommaren kommer det jag längtar mest till om det går som planerat.
Till gårdagens inlägg, jag har bra svårt att välja låtarna till listan, men den kommer, den kommer, någon gång.

Kommentarer
» Jill

Tack söta du :)

2011-04-11 // 14:53:19
URL: http://jillh.blogg.se/
» Jill

Jag vet, det är synd! Ja vi får väl se om de släpps igen på torsdag, kan alltid hoppas! isf ska jag köpa mig ett par till :) älskar dem verkligen!

2011-04-11 // 14:57:03
URL: http://jillh.blogg.se/
» Jill

ja det är allt härligt :) håller tummarna för att du hittar shortsen i veckan! kramis

2011-04-11 // 17:22:21
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback