20. - Herr Ågren

 



Herr Ågren

Det knackar på min dörr till lägenheten och utanför står Herr Ågren, jag vill inte öppna dörren men jag vet att jag kommer att göra det till slut när han har stått där tillräckligt länge. Jag vet att jag inte kan stoppa honom, det är ju han som bestämmer. Han är kungen, presidenten, herren, och jag, jag är en simpel bonde, en slav, en lort.
Jag gillar inte Herr Ågren, han bestämmer för mycket, han styr och ställer och vinner alltid i våra slagsmål. Han tar på mig, kladdar, rör mig och vill komma in. Han våldför sig på mig, smeker mig med sina hatiska ord. Han doftar svett och instängdhet.
Herr Ågrens största nöje är att förstöra, han älskar att skrika alla hemska ord som någonsin har diktats. Jag undrar varför Herr Ågren blev som han blev, varför han älskar att förstöra mig, varför han river mig så hårt att jag får djupa ärr. Jag undrar varför han inte är med sin Fru. Fru Ågren. Är det hon som var hos min vän, som har skadat min vän så djupt att hon inte längre orkar öppna ögonen? Tar de aldrig semester?
Även om jag låser dörren med flera lås kommer Herr Ågren in, han kan knepen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback